Facebook odnotował spadek dochodów

Poradnik Klienta

Facebook odnotował najsłabszy kwartał od debiutu giełdowego Facebook zapisałem na wstępu roku najwolniejszy kwartalny wzrost od wpadnięcia na giełdę – podał serwis ABC News, wskazując, że problemy powiązane z pandemią Covid-19 mieszają się m.in. na całe spowolnienie rynku reklamy cyfrowej.

Koncern Marka Zuckerberga poinformował, że w centralnym kwartale bieżącego roku zarobił 4,9 mld dolarów. To popularni wzrost rok do roku (w centralnym kwartale 2019 r. koncern mówił o zarobkach 2,4 mld dol.). Przychody Facebooka wzrosły o 18 proc. do gustu 17,7 mld dol.
Firma oznajmiła zarazem, iż w nowych trzech tygodniach marca zaobserwował „znaczący spadek” wartości i popytu na promocje.
Przedstawiciele Facebooka odmówili ujawnienia swoich prognoz względem przychodów za drugi kwartał, jednakże podkreślili, że obserwowana obecnie sytuacja „sygnalizuje stabilizację”.

W terenach, gdzie epidemia Covid-19 wywołała największe spustoszenie, Facebook odnotował 50 proc. wzrost użycia aplikacji do komunikacji informacji prywatnych. Podwoiła się również liczba połączeń głosowych i wideo produkowanych z zachowaniem usług koncernu, który zaznaczył jednak, że aplikacji komunikacyjnych w wielu przykładach nie monetyzuje. Również w regionach najbardziej dotkniętych pandemią osłabła działalność Facebooka w znacznym segmencie reklamy.

W marcu z usług Facebooka korzystało 2,6 mld skutecznych w układzie miesiąca użytkowników. To o 10 proc. więcej, niż rok temu – podało ABC News. Liczba osób poszukujących na Facebooku codziennie wzrosła w marcu o 11 proc. do gustu 1,73 mld użytkowników. Koncern z Menlo Park przekazał, że ogółem 2,99 mld osób wzięło w marcu z przynajmniej jednej jego aplikacji: Facebooka, Instagrama, Messengera lub WhatsAppa. To o 11 proc. więcej, niż w obecnym jednym stanie w roku ubiegłym.

Prezes Facebooka Mark Zuckerberg w polemice z analitykami stwierdził, że pandemia i powiązana spośród nią potrzebę goszczenia w budynku przez wiele kobiet przekłada się na większe kupowanie nowych trendów komunikacyjnych, takich jak wideorozmowy lub małe czaty grupowe. Jak podkreślił, transmisje wideo na żywo, które wcześniej były grane do transmisji wydarzeń rozgrywających się w sferze pozawirtualnej, obecnie używane są przez nauczycieli, sektor zabawy i firmy religijne. Obecnie z usług tego gatunku ma ponad 800 mln osób dziennie – podał szef Facebooka.

Zuckerberg zaznaczył zarazem, że pandemia wywiera sporzy wpływ na Facebooka i zaprezentował swoje zaniepokojenie tym, że kryzys nią sprawiony może potrwać dłużej, jeśli zniesienie włożonych w moc miejscach obostrzeń nastąpi zbyt szybko.

Obecnie 95 proc. pracowników Facebooka buduje swoje obowiązki zawodowe zdalnie.

zobacz również

0 0 votes
Daj ocenę
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments